У Львові рішенням міської ради заборонено в’їзд дизельним авто

покращання якості повітря у м. Львові

Відповідне рішення опубліковане на офіційній сторінці Львівської міськради. Документ під назвою «Про погодження Комплексу першочергових заходів щодо покращання якості повітря у м. Львові» (№ 934) стосується різних засобів, що забруднюють повітря. Зокрема у третьому розділі викладено вимоги до транспортних засобів. Вимогою Львівської міської ради є запровадження регламенту техогляду деяких машин, запровадження різноманітних заходів, що могли б посприяти розвитку мережі зарядних станцій для електричних авто та знижки на паркування електроавтомобілів.

З метою зниження кількості викидів від громадського транспорту фахівці міської ради та депутати профільних комісій пропонують зняти з маршрутів автобуси та таксі, у яких через їхній технічний стан кількість шкідливих викидів перевищує нормативи. Порушники будуть притягуватися до адміністративної відповідальності та сплачувати штрафи.

У той же час електроавтомобілі дають своїм власникам низку переваг.

Для цього власникам слід отримати зелені економери, що вкажуть на відповідність електромобіля найвищим екологічним стандартам.

У 2021 році у Львові з'являться перехрестя та екозони, куди можна заїжджати тільки тим авто, які відповідають екостандартам за кількістю викидів в атмосферу або рухаються на електродвигунах.

Які авто не зможуть відвідувати екозони?

У 2021 році до екозон не зможуть потрапити машини, випущені до 1991 року, а також транспортні засоби без каталітичних нейролізаторів. Проте на цьому варто зазначити, що у 2021 році запроваджується лише перший пакет санкцій проти авто, що забруднюють повітря.

У 2025 році буде запроваджено значно суворіші обмеження, а почитаючи з 2030 року у місто заборонять в'їзд всіх дизельних автомобілів.

Історія появи обмежень для дизельних авто

Раніше подібні ініціативи були запроваджені в багатьох європейських країнах.

Наприклад, у багатьох німецьких містах створюють екозони, до яких потрапити можуть сучасні бензинові та електричні авто, а також машини з дизельними двигунами не нижче 5 чи 6 класу за євростандартами.

Зараз Львів розпочав реформи, подібні до європейських. Та чи впорається міська рада з реалізацією своїх ідей? Адже повноваження місцевого самоврядування в Україні та у Німеччині суттєво відрізняються.

Втім, всі розуміють, що світові тенденції незворотні, тож українцям, а львів'янам насамперед варто потурбуватися про купівлю екологічно чистих моделей авто. Жителям же інших регіонів можна поки що за вигідною ціною придбати недорогі дизельні автівки. Доки у тих містах та містечках не почали покращувати екологічну обстановку тими ж методами, що й у Львові.