Що слід знати українцям, які планують їхати до Європи

подорож до європи

Польща, як і інші європейські країни, завжди славилася турботою про права громадян. Але нещодавно місцеві власті прийняли поправки до дорожнього законодавства, які радше полегшують життя поліцейським, а не простим учасникам руху.

Поліцейські вистрибуватимуть з кущів

З 7 листопада польські поліцейські не зобов’язані обирати для зупинки автомобілів лише дозволені місця, щоб паркувати там службовий автотранспорт з увімкненими мигалками, як це заведено в Україні. Від згаданого вище дня офіцери мають право розташовувати свої авто там, де вважатимуть доцільним. Головне, щоб це було безпечно для дорожнього руху. До того ж поліціантам дозволили контролювати трафік на цивільних автомобілях без спеціальної символіки та маячків. Як повідомляє місцеве видання moto.pl, патрульні вистрибуватимуть з кущів. Здається, ми вже бачили щось подібне.

«Руки на кермо» по-польськи

Не знаєте, куди витратити чималу суму грошей? Покажіть поліцейському свою волелюбну вдачу: не дотримуйтесь його вказівок, не тримайте руки на кермі, виходьте з машини без окремого запрошення – і одразу знайдете, де подіти 500 злотих (3200 гривень). Саме в такому розмірі доведеться сплатити штраф, або, як його називають польською, мандат. Таке рішення прийняли місцеві можновладці, щоб патрульні витрачали менше часу на дискусії з окремими водіями.

«Руки на кермо» в українській традиції

Варто зазначити, що Україна вже намагалася взяти курс, вказаний Європою. Наприкінці 2017 року у верховній раді восьмого скликання було зареєстровано законопроект, який пропонував зробити правила спілкування водіїв та пасажирів з патрульними більш жорсткими. За версією авторів документу, українські автолюбителі також мали тримати руки на кермі за вказівкою поліціанта та залишатися в автомобілі. Те саме стосувалося пасажирів: вони мусили сидіти тихо та не робити жодних різких порухів.

На щастя, проект жорстко розкритикували спеціалісти в галузі дорожньої безпеки та транспортного права, і його не було винесено на голосування. У зв’язку з припиненням роботи ВР восьмого скликання даний документ не виноситься на розгляд верховною радою нового скликання.

Скільки намотали та чи не відмотали

Але повертаємося до нововведень у польському законодавстві. Тепер при кожній зупинці автомобіля поліція фіксуватиме пробіг, який показує одометр. Ці дані будуть заноситися в центральну базу даних. Тому водіям доведеться надати патрульним доступ до приладової панелі, щоб ті змогли побачити лічильник кілометражу.

Нагадаємо, що у разі виявлення скрученого пробігу, завдяки прийнятим навесні 2019 року змінам у польському законодавстві, порушника чекає покарання від штрафу в розмірі 21000 гривень до тюремного арешту терміном від 3 місяців до п’яти років.

«Давай все зробимо нашвидку»

У нових польських правилах є винятки, коли фіксація пробігу не є обов’язковою. Наприклад, підчас проведення тотальних перевірок водіїв на вживання алкоголю в рамках акції «тверезий ранок». Щоб не затримувати рух, патрульні не займатимуться одометрами, а лише перевірятиме водіїв на вихлоп. В той же час поліцейські можуть не представлятися учасникам руху, якщо вони не попросять.

Тому українським водіям, які планують їхати до Польщі на авто, що екстравагантна поведінка та відмова від виконання вказівок патрульних може вартувати надто дорого. Також не слід виходити з авто без окремого запрошення. Норми, які набудуть чинності в Польщі вже через місяць, здаються доволі жорсткими. Особливо, якщо врахувати, що Європа завжди дотримувалася принципів толерантності та захисту громадянських прав. Але, якщо б не було перед посилок для подібних нововведень, вони б і не з’явилися. Тому окремим українським водіям слід гарненько подумати перш, ніж сперечатися з поліцейським чи виходити з автомобіля без дозволу.