Що чекає водіїв

Що чекає водіїв

25 жовтня 2017 року, в ході чергового засідання Кабінету Міністрів України обговоренню довгоочікуваних змін до правил дорожнього руху та відповідної їм документації були приділені всього кілька коротких хвилин. На жаль, реальність знову виявилася не такою, яку анонсували численні публікації в ЗМІ і соцмережах – конкретики щодо рішень, призначених врегулювати проблемні питання безпеки на дорозі доведеться чекати і надалі.

Прем’єр-міністр В. Гройсман наголосив на необхідності врахування висловлених раніше Укравтодором пропозицій щодо обмеження максимальної швидкості, припустимої в межах населених пунктів, а також нагадав про нереалізовану можливість автоматичної фіксації порушень на дорогах. Нагадаємо, що автодор пропонує знизити допустиму швидкість в межах міста до 50 км за годину (при чинній – 60 км/год.) Володимир Гройсман недотримання режиму швидкості в містах назвав «хворобою, яку потрібно жорстоко лікувати».

При такому акцентуванні на швидкісному режимі можна констатувати, що питання лімітів швидкості буде відрегульоване змінами в ПДР саме в частині, яка передбачає регулювання в цій сфері. Щодо авто фіксації порушень правил, то ця тема вже давно названа «довгограючою», і на устах у урядовців уже перебуває кілька довгих років. Проте, навіть зважаючи на необхідність запровадження автофіксації, посадовці наголошують, що масова нещодавня трагедія в м. Харкові не повинна стати причиною поспішного впровадження фіксації. На думку багатьох, неякісна фіксація з використанням старого обладнання не є вирішенням проблеми.

В процесі обговорення болючої теми безпеки на дорозі часто звучали заклики посилити відповідальність для порушників ПДР. Проте, навіть за умови підвищення штрафних санкцій, як, наприклад, з вживанням алкоголю та перебування в нетверезому стані за кермом, висновки не обнадіюють. В принципі, статистика не дає суттєвого покращення після підвищення міри покарання. Разом з тим, прем’єр-міністр Гройсман таки зумів потішити присутніх на засіданні КМУ повідомленням про кошти, виділені на забезпечення безпеки руху.

А тим часом законопроект під номерним знаком 5184, який встигли назвати «Дорожньою Конституцією», уже понад рік, як «завис» в парламенті. ВРУ, на жаль, не розцінила й досі той важливий перелік продуманих пунктів, які могли б зберегти життя багатьом українцям. Проте, про цю законодавчу ініціативу не згадують тепер і у Кабміні.

Якими б не були припущення багатьох зацікавлених у зменшенні кількості ДТП, зміни правил руху на дорогах так і залишаються в майбутньому, і лишається тільки сподіватися на те, що посилення відповідальності водіїв призведе до зменшення жертв ДТП. Але докладніше про це говоритимуть, імовірно, на наступному плановому засіданні КМУ, яке збираються, згідно попереднім повідомленням, присвятити проблемам безпеки руху на дорозі повністю.