Особливості сезонної заміни шин

Особливості сезонної заміни шин

Регламентовані терміни заміни сезонних шин та накладання штрафів за недотримання приписів стають для автомобілістів близькою і реальною перспективою. У розробленій кабміном «Стратегії підвищення рівня дорожньої безпеки до 2020 року» окреслена низка вимог для автолюбителів, медичних закладів, дорожників та інших груп соціуму, причетних до руху на дорогах чи до органів контролю над ним.

Директива 2009/40/ЄС диктує необхідність зобов’язати водіїв користуватися відповідними до сезону шинами, хоча межі сезонності досі не визначені, а дозволені в ту чи іншу пору року види гуми не прописані. Тобто жодних уточнень чи конкретики немає.

В самій директивні зазначені лише основні критерії та принципи техогляду (технічного стану транспортних засобів), які кожна країна – член ЄС – буде коригувати ці вимоги самостійно.

Яким може бути сезонне використання шин обов’язкового порядку в Україні ?

Щодо правил використання та сезонної заміни гуми, окрім документу Кабміну, існують ще два проекти законів, попередньо зареєстрованих у ВРУ. Проте, навіть якщо всі ці правила та приписи будуть прописуватися в документах, відповідних до держстандарту або в підзаконних актах, можна вже зараз розглянути особливості того чи іншого закону у разі його ухвалення.

Автомобілісти панікують: до чого ж, врешті, готуватися ?

Через велику кількість суперечливої інформації водії транспортних засобів в Україні мають серйозні підстави для паніки. Наприклад, та сама Директива 2009/40/ЄС, якою керувався Кабмін при підготовці проекту постанови, станом на сьогодні вже втратила чинність. Євросоюз сьогодні має осучаснену директиву 2014/45/ЄС, в той час коли КМУ затвердив план впровадження змін відповідно до Директиви 2009 р. Тож, як би там не було, а імплементація статей Директиви має бути завершена до кінця 2017 року.

А крім обов’язковості заміни шин відповідно до сезону, буде впроваджений дорожній контроль технічного стану автомобіля вибіркового типу, що буде додатковою складовою загального техогляду.

Проте, закликаємо водіїв не панікувати, адже цілком можливо, що до постанови КМУ щодо обов’язкової сезонної зміни шин на технічних засобах будуть внесені зміни, які зможуть внести конкретику і в розмежування сезонів, і в перелік ТЗ та допустимих малюнків протекторів.