Контроль швидкості на дорогах: автофіксація протестована і готова до запуску

Як і в усі часи, сьогодні актуальною проблемою в питанні статистики аварійності залишається перевищення швидкості на дорозі. Не зважаючи на те, що відійшли в минуле “засідки даішників” та зникли радари на дорогах, питання порушень через перевищення швидкості водіями лише отримало черговий етап свого розвитку.

В принципі, ідея передати функцію даішників автоматиці є досить непоганою. Тепер інспектор, нібито, не повинен виносити постанову “вручну”. А автоматика, як ми всі маємо право сподіватися, виключає людський фактор, є непідкупною, непідвладною ні посвідченням впливових осіб, ні візиткам.

От лише, як показує практика, автофіксація порушень так і залишилася на етапі обговорення. По-суті ж, ніхто з порушників і досі не отримав листа від “автоматики” з означеним у ньому порушенням.

Хоча, для справедливості маємо додати, що в деяких (трьох) регіонах України були свого часу встановлені прилади для автоматичного контролювання руху, ба більше - за кілька місяців вони виявили близько 1,3 млн. порушень режиму швидкості.

Нещодавно, в ході тематичного круглого столу, скликаного з метою обговорення “зупинення епідемії перевищення швидкості”, заступник голови Національної поліції України К. Бушуєв озвучив план, який передбачає широке введення контролю руху за використання автоматичних засобів.

В перспективі працюватиме контроль не лише швидкості, але й інших норм та вимог ПДР. Серед них - доцільне використання ременів безпеки, робота світлофорів і реагування на неї водіїв, особливості зупинки транспортних засобів та стоянки. Загалом, поліція планує запровадити 485 засобів для автоматичної фіксації та контролю в містах, а також - 420 на трасах, що мають рівень державних. До того ж, окрім пристроїв, що працюватимуть стаціонарно, планується використання мобільних та пересувних автофіксаторів. Звісно, всі надходження від стягнення штрафів планують спрямовувати на забезпечення безпеки руху на дорогах.

автофіксація фото - 1

автофіксація фото - 2

автофіксація фото - 3

автофіксація фото - 4

автофіксація фото - 5

автофіксація фото - 6

автофіксація фото - 7
автофіксація фото - 8

автофіксація фото - 9

автофіксація фото - 10

автофіксація фото - 11

Одним з питань, які досі є не вирішеними в плані автофіксації порушень, є питання ідентифікації водія. Система зможе розпізнати автомобіль, але не може поки контролювати водіння, наприклад, за довіреністю. Тому повідомлення автоматика, звісно, надсилатиме власникові авто. Закономірно, що і санкції у вигляді штрафу та списання штрафних балів застосовуватимуть проти власника машини, якого не було на час порушення за кермом. Відповідно, що й справу виконавча служба матиме з ним.

Сама ж проблема полягає в тому, що на даному етапі авто переходить іншій людині на підставі довіреності, або за допомогою передання технічного паспорта на засіб пересування “з рук в руки”.

Ще одне питання, яке є нагальним сьогодні, - механізм доправлення пошти на території, що перебувають у статусі “окупованих”. Проблемними є також нерозмитнені належними чином автомобілі, фактичні власники яких живуть в інших країнах. Як бачимо, невирішених питань у галузі автоматизації стеження за порушеннями на дорогах вистачає.

А тим часом термін, визначений Законом “Про вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху”, впродовж якого Кабміном мали бути проінформовані власники про наявність зареєстрованих на них автомобілів, сплив ще 8 вересня 2015 року. Чи була ця робота проведена належними чином? Питання досить риторичне.

Отже, як і завжди, єдина стовідсоткова гарантія того, що Ви не потрапите в халепу, - це дотримання відповідної швидкості. І, звісно, наведення ладу в документах на право власності транспортним засобом, незалежно від того, чи Ви користуєтеся авто самі за довіреністю, чи продали машину, оформивши доручення у нотаріуса, чи просто передали в інші руки техпаспорт.